poniedziałek, 29 lutego 2016

Poznaj świat, w którym o Twoim życiu i śmierci decyduje kolor krwi. Szklany miecz. Victoria Aveyard.


Czerwona Królowa zasługuje na wszystko, co dotychczas zdobyła: tysiące ocen pięciogwiazdkowych i opinii od czytelników na całym świecie, dostrzegalny wszędzie ogromny szum, który dostał się do mnie z wielką siłą i ...  nr 1 na liście New York Timesa! Jej kontynuacja okazała się fascynującym strzałem w dziesiątkę, dopracowanym w każdym detalu. Zapraszam do recenzji!





Uciekam, odkąd pamiętam. Uciekałam jeszcze w Palach, na długo zanim to wszystko się zaczęło. Unikałam rodziny, swojego losu, wszystkiego, czego nie chciałam czuć. I dalej to robię, wciąż biegnę przed siebie. Wymykam się tym, którzy chcą mnie zabić - i tym, którzy chcą mnie pokochać.


W kontynuacji bestsellerowej powieści Mare Barrow musi zmierzyć się z mrokiem, który ogarnął jej duszę i stawić czoło bezlitosnemu królowi Mavenowi oraz jego matce -  Królowej Elarze. Bohaterka odkrywa, że nie jest jedyną Czerwoną, która posiada umiejętności charakterystyczne dla Srebrnych. Są też inni, których musi jak najszybciej odnaleźć. Ścigana przez okrutnego króla Mavena wyrusza na wyprawę, aby rekrutować Czerwono-Srebrnych do armii powstańców gotowych walczyć o wolność. Wielu z nich straci życie, a zdrada stanie się chlebem powszednim. Mare musi też zmierzyć się z mrokiem, który ogarnął jej duszę. 


Czy sama stanie się potworem, którego próbuje pokonać?


Jestem mieczem wykutym przez błyskawicę i ogień - Cala i Mavena. Jeden już mnie zdradził, drugi może odejść w każdej chwili. Ja jednak nie boję się tego, że będę miała złamane serce. Nie boję się bólu. Boję się, że pewnego dnia obudzę się w próżni, gdzieś, gdzie nie będzie przyjaciół ani rodziny, będę tylko ja, samotna błyskawica, w sercu mrocznej zawieruchy. Nawet jeśli jestem mieczem, to nie zostałam zrobiona ze stali, ale ze szkła i czuję, że powoli zaczynam pękać.

Styl pisania autorki jest naprawdę wciągający i bardzo trudno było oderwać się od lektury. Victoria Aveyard również trzyma się motywu przewodniego z pierwszego tomu - Każdy może zdradzić każdego i w wielu kluczowych momentach Nam o tym przypomina.


Wszystkich miłośników Czerwonej królowej zachęcam do sięgnięcia po porywającą kontynuację, a reszcie proponuję jak najszybciej nadrobić obowiązkowe zaległości i podzielić się ze mną wrażeniami.


Z niecierpliwością czekam na kolejną część, a także FILM :)


Cokolwiek robiłam, zawsze przy mnie byłeś - mówię. - Jeśli więc staję się potworem, ty też nim się stajesz.



Zachęcam również do wykonania QUIZU. Po kliknięciu w obrazek zostaniecie przeniesieni na stronę.


11 komentarzy:

  1. Właśnie zmówiłam pierwszą część, mam nadzieję, ze mnie również pochłonie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwszą część uwielbiam i mam nadzieję, że i kontynuacja mnie nie zawiedzie.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowna recenzja. Po książkę może uda mi się sięgnąć, bo 1 część czytałam, ale nie wiem co z tą. Jakie śliczne zdjęcia. *-*

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie pożyczyłam tę książkę od koleżanki i już nie mogę się doczekać jej rozpoczęcia. "Czerwona Królowa" mnie zachwyciła, więc nastawiam się na równie dobrą kontynuację :)
    Zaksiążkowana

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę nadrobić pierwszy tom, ale o tym już wiesz. ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwsza część niezbyt przypadła mi do gustu, dlatego nie wiem czy sięgnę po drugą ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przede mną "Czerwona królowa" - już czeka na półce od dłuższego czasu, na "Szklany miecz" przyjdzie pora :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow! Świetne te zdjęcia :)
    O książce słyszałem, ale pozostaje aktualnie w dalszych planach jeśli w ogóle do nich zawita. Chyba nieco mam dość podobnej tematyki.

    OdpowiedzUsuń
  9. Książka oczarowała mnie okładką. Nie czytałam jeszcze, ale po Twojej recenzji czuję, że powinnam to nadrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Szklany Miecz był przecudny! <3
    Bardzo podobają mi się zdjęcia w poście, strasznie klimatyczne.
    U mnie akcja jak na razie bardzo pozytywnie idzie :)
    Pozdrawiam bardzo serdecznie ^^
    czytamboczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Na pewno Cię to nie zdziwi, że czekam na tę książkę :P Mam nadzieję, że jutro do mnie dotrze! Muszę Cię za to pochwalić za PIĘKNE zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń